Motorola je napravila električni automobil 20 godina pre kompanije Tesla
Chevrolet Corvette – Foto: Chevrolet
Ševrolet je potvrdio da će u nekom trenutku predstaviti električnu verziju čuvene Korvete. Međutim, kada se to zaista desi, ovaj sportski automobil na struju neće biti prvi svoje vrste. Zapravo, prvu električnu Korvetu napravila je Motorola 90-ih godina prošlog veka u Ilinoisu. Motorola je četvrtu generaciju ovog sportskog automobila sa V8 motorom modifikovala tako da može da ide na struju.
U vremenu kada su električni automobili bili daleko od realnosti, Motorola je napravila prototip električnog automobila koji bi danas bez problema mogao da se suprotstavi sportskim automobilima na benzin. Ono što je još zanimljivije, na internetu gotovo da ne postoje bilo kakve informacije o ovom električnom automobilu.
U pitanju je zaista impresivan projekat koji je živeo u analognom dobu, i završio se pre nego što je internet uspeo da se nadvije nad njime i učini ga besmrtnim za ceo svet.
Sem velike gomile papira koje uključuju šematske prikaze i brojne proračune, vrlo malo se zna o ovom vozilu. Posebno interesantan detalj jesu tablice na automobilu sa oznakom EL (electric vehicle) koja je u jednom trenutku bila obavezna oznaka za električne autmobile u Ilinoisu, ali u vremenu u kom je ova Korveta nastala – malo ko bi shvatio njeno značenje.
Motorolina električna Korveta spolja je gotovo identična originalnom fabričkom modelu, dok je unutrašnjost znatno drugačija. Ispod haube nalaze se kutije koje zauzimaju prostor koji bi inače popunjavao V8 motor. Neke od njih obeležene su sa „visok napon“ oznakama, i sadrže baterije koje napajaju automobil. Baterije se nalaze i u gepeku i drugim delovima automobila, a veruje se da je to zbog toga što su inženjeri želeli da spuste težište automobila.
Iako automobil trenutno nije u voznom stanju, pretpostavlja se da je bio vemoa brz jer pojedini dokumenti otkrivaju da je njegova snaga iznosila 428KS.
Motorola je uložila poseban trud da ceo projekat ostane pod velom tajnosti pa je čak zabranila inženjerima da rade na baterijama za auto kada se u njihovim prostorijama ili u blizini nalaze gosti, ali kao i sa mnogim drugim stvarima u svetu tehnologije, informacije pronađu svoj put do javnosti.