Prilagođena Xiaomi neto dobit za prvi kvartal 2024. godine iznosi 6,5 milijardi juana
Kompanija Xiaomi za potrošačku elektroniku i proizvodnju pametnih telefona i hardvera povezanih putem platforme IoT u svojoj osnovi, objavila je rezultate za tri meseca poslovanja zaključno sa 31. martom 2024. godine sa tromesečnim prihodom koji je zabeležio dvocifreni rast u odnosu na isti period prethodne godine. U prvom kvartalu 2024. godine, ukupni prihodi kompanije Xiaomi iznosili su 75,5 milijardi juana, što predstavlja povećanje od 27% u odnosu na isti period prethodne godine. Prilagođena neto dobit dostigla je rekordni nivo, uz povećanje od 100,8% u odnosu na isti period prošle godine, što iznosi 6,5 milijardi juana. To uključuje ulaganje od 2,3 milijarde juana u poslovanje pametnih električnih vozila i drugih novih inicijativa, što pokazuje ubrzani rast kompanije. Zahvaljujući efikasnoj primeni svoje osnovne operativne strategije „dvostruki naglasak na obimu i profitabilnosti“, u prvom kvartalu 2024. godine, bruto marža profita kompanije Xiaomi dostigla je 22,3% na nivou kompanije, što predstavlja povećanje od 2,8 procentnih poena u odnosu na isti period prošle godine. Kompanija je pažljivo sprovela svoje operativne strategije, vođenjem dvocifrenog rasta prihoda u prvom kvartalu u svoja tri osnovna poslovanja — pametni telefoni, IoT i lifestyle proizvodi, i internet usluge. Višestruki pokretači rasta kompanije Xiaomi, zajedno sa snažnim rezultatima poslovanja pametnih električnih vozila, dostigli su rezultate koji su daleko iznad procena tržišta.
Profitabilnost osnovnih poslova kompanije Xiaomi ostaje snažna na duži rok, sa obilnim novčanim resursima koji pružaju snažnu podršku za tehnološke inovacije i razvoj poslovanja pametnih električnih vozila. Dana 31. marta 2024. godine, novčani resursi kompanije dostigli su 127,3 milijarde juana. Troškovi za istraživanje i razvoj u prvom kvartalu iznosili su 5,2 milijarde juana, što je povećanje od 25,4% u odnosu na isti period prethodne godine, sa brojnim tehnološkim probojima, posebno u oblasti tehnologije pametnih električnih vozila.
Strategija premiumizacije se isplaćuje uz rastuću prosečnu prodajnu cenu (ASP) pametnih telefona
Podstaknuto strategijama globalizacije i premiumizacije, globalne isporuke pametnih telefona kompanije Xiaomi porasle su za 33,7% u odnosu na isti period prethodne godine, dostigavši 40,6 miliona jedinica tokom prvog kvartala 2024. godine, što govori o rastu u odnosu na isti period prethodne godine, već tri uzastopna kvartala. Prihod od pametnih telefona dostigao je rast od 46,5 milijardi juana, četvrti uzastopni kvartal. Prema podacima kompanije Canalys, Xiaomi je zadržao svoje mesto među prva tri globalna proizvođača pametnih telefona po isporukama, već 15 uzastopnih kvartala, sa udelom na tržištu od 13,8% u prvom kvartalu.
Profitabilnost poslovanja pametnim telefonima nastavila je da se poboljšava, sa bruto profitnom maržom u prvom kvartalu koja je dostigla 14,8%, što predstavlja povećanje od 3,6 procentnih poena u odnosu na isti period prethodne godine. Kompanija je nastavila da napreduje u segmentima premium cena. Prema podacima trećih strana, tržišni udeo kompanije Xiaomi u prodaji pametnih telefona u cenovnom segmentu od 5.000 do 6.000 juana u Kini dostigao je 10,1% tokom prvog kvartala 2024. godine, što je povećanje od 5,8 procentnih poena u odnosu na isti period prethodne godine. Udeo globalnih isporuka premium pametnih telefona takođe je dostigao novi maksimum u prvom kvartalu, predstavljajući 21,7% ukupnih isporuka pametnih telefona, što je povećanje od 1,4 procentna poena u odnosu na isti period prethodne godine.
Globalna ekspanzija kompanije Xiaomi se isplatila, sa solidnim rastom na ključnim tržištima na Bliskom Istoku, u Latinskoj Americi, Africi i Jugoistočnoj Aziji. Prema podacima kompanije Canalys, u prvom kvartalu 2024. godine, isporuke pametnih telefona kompanije rangirane su među prva tri mesta u 56 zemalja i regiona širom sveta i među prvih pet mesta u 67 zemalja i regiona globalno. U poređenju sa prošlom godinom, Xiaomi je bio među prva tri mesta na 51 tržištu i među prvih pet mesta na 65 tržišta. Konkurentska prednost kompanije na ovim tržištima dodatno je ojačana.
Marža poslovanja sa IoT dostigla je rekordni nivo uz snažan rast prodaje velikih pametnih kućnih aparata
Tokom prvog kvartala 2024. godine, IoT i lifestyle proizvodi dostigli su istorijski maksimum, sa prihodima koji su porasli za 21,0% u odnosu na isti period prethodne godine, dostigavši 20,4 milijarde juana. Bruto profitna marža značajno se povećala za 4,1 procentni poen u odnosu na isti period prethodne godine, dostigavši rekordnih 19,9%. Xiaomi je dodatno učvrstio svoju vodeću poziciju u kategorijama IoT proizvoda.
Koristeći svoj ugled na tržištu, bogat portfolio proizvoda i izuzetno iskustvo korisnika unutar pametnog ekosistema, prihodi kompanije Xiaomi od pametnih velikih kućnih aparata porasli su za više od 46% u odnosu na isti period prethodne godine, pri čemu je volumen prodaje zadržao snažan rast. Tokom kvartala, isporuke klima uređaja premašile su 690.000 jedinica, što je povećanje od 63%; isporuke frižidera premašile su 530.000 jedinica, što je porast od 52%, a isporuke veš mašina premašile su 360.000 jedinica, što je porast od 47%, sve u odnosu na isti period prethodne godine. Kategorija Xiaomi premium televizora takođe je prošla kroz kontinuirane nadogradnje.
Rastući talas u svim kategorijama proizvoda ostao je snažan. Prema IDC-u, globalne isporuke Xiaomi tableta porasle su za 93% u odnosu na isti period prethodne godine. Dodatno, Xiaomi je ostvario značajan napredak u segmentu nosivih uređaja. Prema podacima kompanije Canalys, isporuke TWS bežičnih slušalica rangirane su kao prve u kontinentalnoj Kini, i globalno su se popeli na drugo mesto.
Snažan rast internet usluga podstiče globalnu ekspanziju
Tokom prvog kvartala 2024. godine, internet usluge su zadržale snažan rast, sa prihodom koji je dostigao rekordnih 8,0 milijardi juana, što predstavlja povećanje od 14,5% u odnosu na isti period prethodne godine. Bruto profitna marža internet usluga dostigla je 74,2%. Mesečno aktivni korisnici (MAU) kompanije širom sveta i u Kini dostigli su rekordne visine. U martu 2024. godine, globalni MAU dostigao je 658,1 milion, što je povećanje od 10,6% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je MAU u Kini dostigao 160,4 miliona, što je povećanje od 9,7% u odnosu na isti period prethodne godine.
Xiaomi je aktivno jačao globalna partnerstva, te su u prvom kvartalu, prihodi od internet usluga van Kine dostigli su 2,5 milijardi juana, uz rekordne visine i čineći 31,2% ukupnih prihoda od internet usluga.
Povećanje proizvodnje električnih vozila s ciljem isporuke preko 100.000 novih vozila u 2024. godini
Debi Xiaomi pametnog električnog vozila izazvao je ogromno oduševljenje među korisnicima i pokazao se kao novi pokretač rasta. Prvo pametno električno vozilo kompanije Xiaomi, Xiaomi SU7 Serija, zvanično je lansirano 28. marta 2024. godine, kompletirajući ukupnu postavku strategije kompanije „Human x Car x Home“. Xiaomi SU7 Serija uključuje tri modela, sa cenama počevši od 215.900 juana. Zvanično lansiranje izazvalo je veliku pažnju na tržištu, koja je rezultirala povećanom potražnjom. Do 30. aprila, Xiaomi SU7 serija dostigla je 88.063 porudžbina. Do 10.00 sati po pekinškom vremenu 15. maja, bilo je 10.000 isporuka vozila, što postavlja novi industrijski rekord za brzinu isporuke od strane modela prvog automobila nove marke.
Podržan izuzetnom performansom Xiaomi SU7 Serije, koji je nadmašio očekivanja tržišta, kompanija je postavila cilj od preko 100.000 isporuka novih vozila za 2024. godinu, što pokazuje njeno poverenje u konkurentnost i proizvodne kapacitete serije. Xiaomi jača napore kako bi ubrzao širenje proizvodnih kapaciteta pokretanjem dvosmenske proizvodnje u junu radi obezbeđivanja pravovremenih isporuka, i proširuje svoju mrežu prodaje i servisa. Kompanija planira da do kraja 2024. godine njena mreža prodaje i servisa obuhvati 219 prodavnica koje pokrivaju 46 gradova, i 143 servisna centra u 86 gradova.
Kao tehnološka kompanija koja ulazi u industriju proizvodnje električnih vozila, Xiaomi ima za cilj da integriše pametne funkcije. Kompanija čvrsto stoji iza svog novog cilja za period od 2020. do 2030. godine, koji podrazumeva ulaganje u osnovne tehnološke platforme i postizanje statusa globalnog lidera u razvijanju naprednih tehnologija. U prvom kvartalu 2024. godine, troškovi istraživanja i razvoja iznosili su 5,2 milijarde juana, što predstavlja povećanje od 25,4% u odnosu na isti period prethodne godine. Xiaomi je ostvario značajan napredak u tehnologiji pametnih električnih vozila, podržavajući kontinuirani razvoj svojih pametnih električnih vozila.
Za Xiaomi Pilot autonomnu vožnju, Xiaomi ostaje posvećen istraživanju i razvoju tehnologije u potpunosti u vlasništvu kompanije. Korišćenjem naprednih okvira koji uključuju cutting-edge algoritme poput Road-Mapping Foundational Model, Super-Res Occupancy Network Technology i Adaptive BEV Technology, Xiaomi je postigao proboj sa prvim masovnim proizvodnjom End-to-end AI Model Technology u Kini. Xiaomi tim za autonomnu vožnju broji preko 1.000 stručnjaka, sa planom da se tim proširi na 1.500 i 2.000 u 2024. i 2025. godini, redom. City Navigate on Autopilot (NOA) na Xiaomi Pilot Max-u planiran je da bude implementiran u 10 gradova u Kini do kraja maja 2024. godine, sa pokrivanjem celokupne teritorije do avgusta 2024. godine.